f

Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.
No weather information available
vrouw aan het stuur - Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupé
Het persbericht van de nieuwe Mercedes- AMG GLE 63 4MATIC+ Coupé is duidelijk. Een krachtpatser die in 4 seconden (in de S-uitvoering zelfs 3,8 sec) van 0 naar 100 sprint. Maximale snelheid  250 (260) kilometer per uur. Deze nieuwe stap in ‘elektrificatie’ heeft zelfs een elektromotor aan boord. Ook het verbruik van 11,5 liter per 100 kilometer en de CO2-emissie 263 (262) gram per kilometer liegen er niet om.

O M G!!!

Ik knipper even twee keer met mijn ogen. Lees ik dit goed? Mis ik hier iets? Is dit een auto voor op de weg of voor op het circuit?

Het blijkt om een multi-inzetbare auto te gaan. Er zijn maar liefst 7 verschillende rijprogramma’s mogelijk te zijn:

De Comfort en Sport-stand zijn in bijna elke auto terug te vinden. Deze Mercedes-AMG kan nog wel een paar standjes sportiever: met het Sport+ programma. Mocht je de rijstijl nog meer willen aanpassen op jouw smaak kun je in de ‘Individual’ je eigen keuzes maken.

De auto heeft vierwielaandrijving, in de programma’s ‘Trail’ en ‘Sand’ kun je op zachte, modderige, gladde, of juist rulle zanderige ondergronden alsnog flink snel uit de voeten.

Het S-model kan ook in ‘Race’ gezet worden, hiermee kun je op gesloten racecircuits echt het maximale uit de auto halen.

En dat in een tijd waarin fabrikanten bestraft worden voor te hoge CO2-uitstoot

Het is nauwelijks een maand geleden dat het NOS zelfs melding maakte van de dreigende forse boetes die fabrikanten riskeren als ze niet aan de CO2-norm voldoen. Vanaf dit jaar moeten autofabrikanten in Europa aan strengere regels voldoen. De gemiddelde uitstoot van nieuwe auto’s moet op maximaal 95 gram per kilometer liggen. Komen ze erboven, dan volgen er boetes. Erik Tak legt aan de NOS uit dat je voor elke Peugeot 5008 (CO2-uitstoot: 106 g/km) 10 schonere auto’s moet verkopen. Zo blijf je gemiddeld onder deze CO2-norm. Ik kan de berekening niet maken voor de Mercedes AMG. Maar met een gecombineerd verbruik van 263 g/km moet Mercedes heel wat lage emissie auto’s verkopen om gemiddeld goed uit te komen.

De mannenplatforms gaan er wel wild op.

Omdat ik twijfel aan mezelf, struin ik een rondje langs de autoplatforms. “De 63 AMG-variant was dé versie waar de nog erg recente GLE nog op zat te wachten” jubelt Autoweek, over deze ‘anabole injectie’.  Autoblog lijkt er nog meer van onder de indruk: blubberdik noemen ze het nieuwste model. “Dit is gewoon het dikste van het dikste van Das Haus.” Her en der wordt nog wel een kanttekening gemaakt. “De auto zit in een specifiek marktsegment dat anno 2020 eigenlijk onverkoopbaar lijkt. Zowel in harde aantallen als maatschappelijk opzicht.”. Maar toch straalt de bewondering er vanaf.

Dussss

Voor wie graag hoort bij de mensen die het niks uitmaakt hoe andere mensen denken over jouw eco-footprint, sla je slag! Niet gaan mopperen over je benzinekosten! Ik zelf ben vooral benieuwd naar de tegenhangers die Mercedes-Benz moeten gaan redden van een torenhoge boete voor te hoog CO2-waarden in hun wagenpark.

Post tags:
Post a Comment

You don't have permission to register