f

Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.
No weather information available
vrouwaanhetstuur -de 7 verleidingen van de DS 7 Crossback E-tense

De 7 verleidingen van de DS 7 Crossback E-tense

7 dagen blootgesteld aan de 7 verleidingen van de DS 7 Crossback E-tense. Gevolg: volledig Car Crushed. Gelukkig hebben we de foto’s en video nog. (De video bewaar ik als ‘het lekkerst voor het laatst’. Je vindt hem onderaan deze post, of klikt op het woord video)
Past deze auto in jouw budget of leaseplan? Beantwoord je de meeste van onderstaande vragen met Ja?
  • Typeren anderen jou als trendsetter?
  • Voel jij je meer thuis bij de High Fashion dan bij confectiemode?
  • Hou je van Hightech (waar je wel het gemak van hebt, maar niet alles van hoeft te snappen)
  • Wil je een comfortabele auto waar je na een lange rit helemaal opgefrist uitstapt?
  • Wil je ook op de achterbank riant kunnen werken of relaxen?
  • Begint na vijven pas het spannendste deel van jouw dag?
  • En verwissel je met gemak je hakken om voor je stoere wandelschoenen?

Pas op! Dreigend ‘Car Crush’ -gevaar

Verleiding 1) Avant-Garde Chic

Al in een oogopslag zie je hoeveel aandacht voor detail DS heeft. Het design is onmiskenbaar Parijs Chique. Met duidelijke elementen uit de architectuur van Parijse hotels en de High Fashion Industrie (daar kom ik nog op terug!). Dit is natuurlijk een recept voor ’te veel’, ‘over het randje’ en ‘gezocht’. DS weet echter prima de balans te vinden, waardoor het een gebalanceerd geheel blijft. Bovendien – en dat is misschien nog knapper – gaan design en functionaliteit hand in hand.

Verleiding 2) Haute Couture

DS heeft zich niet voor niets aan de Fashion Week verbonden. Point Perlé parelstiksels lopen als mooie lijn over de deuren en langs het hele dashboard. De bekleding is zacht en aaibaar. Het zwart van diverse suède aanvoelden panelen bevat nét een vleugje goud. Hierdoor is dat zwart dan ook nét niet saai, maar juist spannend.

Bij Fashion denk je natuurlijk aan meer dan de (be-)kleding. Sieraden zijn even belangrijk. Zo heeft de meest centrale draaiknop Swarovski kristallen in zich. Bij het starten van de motor komt er een ‘ouderwets’ klokje van B.R.M. omhoog. En ook elementen van geguillocheerde horloges zijn terug te vinden in diverse oppervlaktes.

Verleiding 3) Soft Comfort

Ook de middenbanen van de stoelen zijn geïnspireerd op horloges, en dan met name de banden. Geen idee of het aan deze blokjes benadering van de zitting ligt of aan het gebruik van een extra zacht-maar-stevig foam. Opmerkelijk is wel dat er een vering in de stoel zelf lijkt te zitten die niet vanuit het onderstel komt. Je voelt je voeten en benen bij een hobbelige weg in elk geval gewoon op de grond staan, terwijl je veert op de stoel. Ik hoef het ook niet te kunnen verklaren hoe het komt. Als rijder is het gewoon bijzonder aangenaam dat je rug de klappen niet opvangt.

Nog meer verwennerij: massage functie

Ook die ben ik wel vaker tegengekomen in de hogere klasses, maar juist door die ‘lossere’ blokken voelt de massagefunctie nog aangenamer. Van deze auto wordt je niet moe, maar kom je juist verkwikt uit de auto.

Verleiding 4) De luxe van gereden worden
vrouwaanhetstuur -de 7 verleidingen van de DS 7 Crossback E-tense

DS 7 Crossback Opera

Wil je ook kunnen werken in je auto als je van meeting naar meeting gaat? De achterbank biedt hier uitstekend gelegenheid voor. De rugleuning met een eenvoudige knop in de deur rechtop gezet worden zodat je een actieve werkhouding kunt aannemen. Met voldoende aansluitingen voor je telefoon en laptop kun je onderweg uitermate productief blijven.

Wil je liever relaxter zitten, schuif dan de passagiersstoel naar voren. Je creëert hiermee een zee aan beenruimte. Of ruimte voor een spectaculaire jurk. De rugleuning zet je met die zelfde knop meer achterover, waardoor de hele zit beleving meer ontspannen aanvoelt.  Ook handig voor een powernap.

Overigens zie ik ook mogelijkheden voor als de Passie spontaan oplaait. En aangezien dit hét onderwerp is waar vrouwen wél in geïnteresseerd zijn als het gaat over auto’s wil ik het niet onvermeld laten ;).

De 14 speakers van de Focal geluidsinstallatie werken in alle scenario’s sfeerverhogend.het is trouwens ook fijn dat je zelf kunt bepalen op welke plek in de auto je ‘het beste geluid’ wilt horen.

Verleiding 5) High tech uitrusting
Moderne aansluitingen

Het lijkt me bijna overbodig om hier te vermelden dat de DS 7 Crossback natuurlijk beschikt over de nieuwste technologische snufjes. Draadloos telefoon opladen, maar ook snoeraansluitingen. Toegang tot connected diensten, Apple Carplay etc. Uitgebreide rijassistenties en prima functionerende Adaptieve Cruise Control en Snelheidslimitering. Uiteraard.

AutoPilot
vrouwaanhetstuur -de 7 verleidingen van de DS 7 Crossback E-tense

DS 7 Crossback Opera

Veel opmerkelijker is dat de AutoPilot met 1 druk op de knop beschikbaar is. Dit heb ik niet gefilmd, omdat ik dat dan toch te spannend vond. Hoewel de auto dit best goed deed is het best lastig namelijk om die controle los te laten. Zeker als je nog aan het verkennen bent op welke stukken dit dan het beste werkt. Het is bovendien nog maar heel beperkt toegestaan. Maar met deze mogelijkheid loop je wel vast mee in de voorhoede.

Hybride

Maar een auto moet natuurlijk meer bieden dan design, mooie afwerkingen en comfort. Ook dat heeft DS prima voor elkaar. De hybride techniek loopt als een gesmeerde machine. Officieel kun je met een volgeladen accu 58 kilometer elektrisch rijden. Ik reed met een niet eens volledig volle accu 76 kilometer van Amsterdam naar Bennekom. Bij thuiskomst had ik nog 10 elektrische kilometers over. Volgens de informatie op het cluster had ik echter nog bijna geen benzine gebruikt.

PHEV

Helaas was er bij de test-auto geen thuislader bijgeleverd. Nu zal ook niet iedereen in de gelegenheid zijn om bij huis een laadpunt te kunnen plaatsen. Wen jezelf aan om bij elke gelegenheid die je hebt de auto aan een publieke lader te hangen. Laad tijdens een zakelijke afspraak, een diner, je uurtje sporten of terwijl je een theatervoorstelling bezoekt. Op die manier zul je volop van de elektrische modus kunnen profiteren. Het is dan echt mogelijk om die 1,4 liter benzine per 100 kilometer te halen.

Maar ook als je stukken alleen op benzine rijdt, blijkt de DS behoorlijk zuinig. Hóe zuinig, is lastig te zeggen. Rijstijl maar ook het regenereren van energie maken het moeilijk daar uitsluitsel over te geven. In de week met de DS heb ik echt veel meer dan gemiddeld kilometers gereden. Ook met lege accu en dus volledig op benzine.. En toch hoefde ik aan het eind van de testweek de helft minder benzine te tanken, dan gebruikelijk.

Verleiding 6) Nachtbraker

Na een dag vol zakelijke afspraken, is het in de avond tijd om meer te genieten van het leven. De DS7 Crossback E-tense, doet met je mee. In het donker ontdek je een geheel nieuwe kant. Juist dan komt het intrigerende lichtdesign nog beter tot zijn recht. De roterende kristallen die je verwelkomen geven direct glans aan je rit. Het instaplicht met DS embleem geeft je het gevoel in de spotlight te staan. Bovendien superhandig om te zien waar je precies uitstapt, plassen te vermijden of iets makkelijk terug te vinden als je het uit je handen laat vallen.

Kies in de nacht vooral voor de Night Vision-optie in het display. Dit geeft een ongelofelijk overzicht wat er voor je ligt, dat met je ogen absoluut niet zichtbaar is. Ook langzaam verkeer krijg je glashelder in beeld. Je wordt dus nooit meer verrast door een fietser of wandelaar zonder verlichting.

De sfeer in de auto kun je een eigen draai geven door de verlichting in de zijpanelen in je favoriete kleur in te stellen.

Verleiding 7) Dat snufje avontuurlijkheid

Chic blijkt uitermate geschikt om te combineren met avontuurlijkheid. De DS 7 Crossback E-tense Hybrid 4×4  zegt het al. Met deze wagen kun je ook prima uit de voeten in avontuurlijker terrein. Door de 4-wielaandrijving, in combinatie met de 4×4 drive-mode kom je op elke ondergrond goed weg. Bovendien maakt dit dat een steilere bergweg moeiteloos genomen wordt. Verwissel je mooie hakken om voor een stevig paar wandelschoenen! Ga op avontuur en de DS is je beste gezelschap. De looks van de DS zijn zo uitgekiend dat hij ook echt helemaal past in het ‘ruigere plaatje’. Voldoende bergruimte in de ruime kofferbak voor alle goodies die je tijdens dergelijke trips nodig hebt.

Kun jij alle verleidingen weerstaan? Ik in elk geval niet.

En ook mijn 17-jarige zoon (dol op mooie auto’s) niet. Hij heeft in deze Corona-tijd zijn havo diploma gehaald. Met spijt in zijn stem zei hij dat hij in déze auto graag naar het eindgala zou zijn gebracht. Ook dat gala gaat niet door. Vandaar dat we nu op chic naar restaurant Buitenzorg in Ede gingen, om heerlijk te genieten.

Als ik één nadeel aan deze auto kan noemen is het wel dat ik volledig voor hem gevallen ben. Het zal in mijn geval een Car Crush blijven. Mijn eigen auto ruil ik elke week in voor een nieuwe test auto. Maar mocht ik ooit stoppen met reviewen dan staat deze auto hoog op mijn lijst. Dat wordt dan wel even flink doorsparen. Tot die tijd bewonder ik iedereen die voor deze DS 7 Crossback kiest! En kijk ik met weemoed de video nog maar eens…. en nog maar eens en…

 

(Met dank aan Restaurant Buitenzorg, Amsterdamseweg 19, Ede, http://www.buitenzorg.nl/)

De 7 verleidingen van de DS 7

Technische specificaties: Test model DS 7 Crossback E-tense 4×4 Executive – Opera

 

  • Motor: 1.6 benzinemotor + 2 elektromotoren
  • Vermogen: gecombineerd 300 Pk
  • Transmissie: automaat
  • Gem. Verbruik (WLTP): vanaf 1,4 l/100 km
  • CO2-uitstoot: 38 g/km
  • Actieradius: volelektrisch 58 km /benzine afh. van tussentijds laden
  • Topsnelheid: 235 km/uur
  • 0-100-acceleratie: 5,9 s
  • Bagageruimte: 401 – 1712 liter
  • Aanhanger ongeremd/geremd: 600/1.200 kg
  • L x b x h: 4573 x 1906 x 1625
  • Massa leeg: 1.800 kg
  • Vanafprijs: € 60.160,-
  • Prijs testmodel: € 74.110 (FW: € 73.020,-)
vrouwaanhetstuur - DS 3 Crossback

DS 3 Performance

Lees ook de review van de DS 3 Crossback

De DS 3 Crossback Performance Line die ik een weekje mag testen, heeft een pittig motortje onder de kap. De 130 ingebouwde paardjes zijn gemakkelijk in galop te krijgen. En ja dat maakt indruk, en ik beloof dat ik er ook op terugkom. Maar… Diamonds! Glitter! Aaibare Stoffen! Het design trekt toch echt als allereerst mijn aandacht.

Lees verder

Post tags:
Post a Comment

You don't have permission to register