f

Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.
No weather information available
vrouwaanhetstuur - Hoe bereik je een vrouw? - podcast - PR & Marketing
Hoe bereik je vrouwen?  In deze podcast stel ik die vraag aan Ellis Blase (PR Manager & Sponsoring voor Peugeot), Lydia Altena (PR Manager Mercedes-Benz) en Anne Lobbes (ten tijde van dit gesprek nog Marketing Manager voor Citroën, per 1 oktober PR Manager voor Hyundai)

Veel vrouwen zien een auto als ding. Hij moet ze van A naar B brengen en hij moet praktisch zijn. Dat is het zo ongeveer. Best vreemd eigenlijk want ongeveer 45% van de vrouwen heeft een eigen auto. Van de 45- tot 55- jarigen zelfs bijna de helft. Bovendien blijkt uit onderzoek dat vrouwen vaak de beslissende stem hebben in de aanschaf van een “gezins”-auto. Ze zijn dus zeker klanten. Toch is er in de mainstream vrouwenbladen weinig aandacht voor.

Luister als Podcast/ bekijk als Vodcast
vrouwaanhetstuur - Hoe bereik je een vrouw? - podcast - PR & Marketing

Lydia, Ellis en Yvonne

Lydia, Ellis en Anne hebben er hun werk van gemaakt om klanten – en dus ook vrouwen – te bereiken. We ontmoeten elkaar in Villa Grebbeoord in Rhenen.

  • Hoe doen ze dat?
  • Waarmee bedienen ze de vrouwelijke klant?
  • Wat hebben ze zelf met auto’s?
  • Waar in verschilt Nieuwe Media met de oude media?
  • Hoe onderscheiden de merken zich?
  • Hoeveel lokale creativiteit bieden deze internationale merken?
  • Hoe werken PR, Marketing en Dealers samen?
  • En nog veel meer.

Beluisteren als podcast

Hoe bereik je vrouwen * Ellis Blase

Wie is Ellis Blase?
  • Manager PR & Sponsoring Peugeot NL en (sinds 1 september) Citroën NL
  • Verantwoordelijk voor Corporate ommunications van Groupe PSA Nederland

Eerste auto: Peugeot 206 in ice blauwe kleur dat was echt een droom, ik dacht dat ik de enige was met zo’n mooie auto.

Rijdt nu: Peugeot 508 Berline HYbrid dat is voor mij echt een vertaling van ultiem rijplezier.

Droomauto: Peugeot E Legend en Aston Martin DB9 – Als ik deze zou hebben/een rondje in zou mogen rijden dan rijd ik de wereld rond en ga erin wonen!

Grappig(st)e anekdote: tankstation in Friesland – beste tankstationman wilde service verlenen – dacht ik – door te tanken voor mij. Maar hij zei er wel even bij “dan zal je man blij zijn dat je de juiste brandstof hebt getankt….pardon !?

“Een ‘Vrouw aan het Stuur’ is voor mij een actieve, zelfbewuste vrouw die vrijheid en respect in hoog aanzien heeft. Iemand die zelf haar leven stuurt en daarbij rekening houdt met diverse mogelijkheden om af te slaan om haar leven nog meer dynamiek te geven en te leren op haar weg!”

De beste tip(s) die ik je kan geven als je zelf een Peugeot zou willen kopen is: beleef echt de auto, ga er mee op pad, “blend” hem in je leven en je zult positief verrast zijn!

 

Rijden is voor mij “het Ultieme Vrijheidsgevoel”
  • Ik rijd graag naar het strand of de Veluwe of buitenland vanwege ultieme vrijheidsgevoel
  • De stad die ik echt de moeite waard vind om naar toe te rijden is: Parijs
  • Leukste roadtrip in NL: eerste oldtimerrit in Brabant want de sfeer was geweldig en elke andere rit eveneens, en wat een ontdekkingen van mooie routes!
  • Idem ter wereld: Corniche d Or Cote d Azur de mooiste weg ter wereld bij zonsondergang!

Hoe bereik je vrouwen? * Lydia Altena

Wie is Lydia Altena?

Eerste auto: Fiat Panda uit 1983 dat was echt een koopje

Rijdt nu: Mercedes-Benz B 180 d dat is voor mij echt een praktische auto van de zaak

Droomauto: De Mercedes 300 SL bijvoorbeeld, maar ook andere merken, zoals Alfa Romeo of misschien toch een Porsche 911 (klassiek of modern). Er zijn te veel klassiekers die ik helemaal geweldig vind. Een klassiek auto staat voor mij voor tijdloosheid.

Het gekste mankement dat ik ooit had was oplopende motortemperatuur in de file. Dat heb ik toen opgelost door de verwarming vol aan te zetten! Daarmee geef je de hitte ruimte om te ontsnappen.

Hoe bereik je vrouwen?

She’s Mercedes is een platform om vrouwen te inspireren, te verbinden en te versterken. Het magazine She’s Mercedes verschijnt vier keer per jaar. Ook via socials is She’s Mercedes te vinden. Met verhalen en portretten van interessante vrouwen en de laatste trends en ontwikkelingen.

“Een ‘Vrouw aan het Stuur’ is voor mij iemand die zich bewust is van haar vrijheid“

Bertha Benz

In de podcast bespreken we vrouwelijke pionier Bertha Benz. Je vindt het artikel én filmpje op deze pagina

Auto rijden is voor mij: vrijheid, ontspanning en mobiliteit
  • Ik rijd graag naar: De Posbank. Mooie heuvelactige route met een leuk restaurant in het midden van het park.
  • Ik maak graag kilometers voor de 24h van Le Mans.
  • De mooiste route in Europa: Van Italië naar huis via de Gotthard pas in Zwitserland – prachtig uitzicht!

Hoe bereik je vrouw?

Wie is Anne Lobbes?
  • Ten tijde van de opname nog Marketing & Communications Manager bij Citroën. Per 1 oktober 2020 is Anne aangesteld als PR Manager voor Hyundai.

Eerste auto: Citroën C2 dat was echt een appelgroene wagen, perfecte startauto voor mij

Rijdt nu: Citroën C3 Aircross SUV dat is voor mij echt een prima comfortabele SUV

Droomauto: Citroën DS, zo’n mooie oude ‘Snoek’ en dan het liefst de cabrio, maar die zijn het duurst. Ondertussen word ik helemaal blij van mijn Dyan

Nooit meer: Ik dronk ooit achter het stuur een flesje chocomel. In eens moest ik heel hard in de remmen, waardoor ik de fles fijnkneep en ikzelf en het raam onder de chocomelk zaten. Dit doe ik nooit meer dus!

Leukste herinnering aan een roadtrip: naar de Eendengarage in Noord-Holland. Mooie streek en leuk dagje uit met mijn zoon

Tip voor stad in het buitenland: Nancy, daar heb ik gewoond.

Auto rijden is voor mij tot rust komen, genieten. Als ik zin heb om te rijden, rijd ik graag naar zee / de ijssalon, vanwege het gevoel van vrijheid of verwennerij.

Hoe bereik je vrouwen… Automarketing en vrouwen?

Vrouw aan het stuur - Column auto configurator - sceptische blik

Van alle vrouwen tussen de 25 en 60 jaar heeft ondertussen ongeveer 45% wel een eigen auto. Om precies te zijn: van de bijna 4 miljoen vrouwen in deze leeftijdscategorie hebben 1.793.155 vrouwen een eigen auto, toch een behoorlijke doelgroep.

En dan toch:

Showroomverkopers die zich bij het aanschafgesprek van haar mooie nieuwe leaseauto alleen met de mannelijke wederhelft van mevrouw praten….‘Roze autocampagne’ is anno 2020 volstrekt belachelijk… En wat te denken van ‘ladies nights’ bij dealers? Leuk bedacht hoor, maar het zet de vrouwelijke doelgroep vaak wel weer op een bepaalde manier neer.

En precies daar gaat het mis. Lees de volledige column

Post a Comment

You don't have permission to register